zondag 18 januari 2015

Pepers laten overwinteren

Vorig jaar heb ik bij Vreeken in Dordrecht een tiental peper planten gekocht. Allemaal uit de afdeling te heet om zomaar aan te pakken. De oogst was niet erg groot doordat ik ze eigenlijk niet zo goed had verzorgd. Maar dat wat er aan zat is inderdaad aan de pittige kant :) van deze pepers gooi je niet zomaar een hele in je pan nasi. Van de 10 hebben er 6 de slechte verzorging overleefd. En deze 6 heb ik opgepot. Ze zien er best wel aardig uit en nu maar hopen dat ze weer vrucht willen dragen.


Habanero Cappuccino


Habanero Cappuccino

Plantje is mooi bijgetrokken en zit al weer vol met nieuw blad. Er zaten al wat knoppen aan maar die heb ik verwijderd. Eerst maar eens vol in blad komen.









Pinzon


Pinzon

Ook deze peper heeft de winter aardig doorstaan. Er zit weer nieuw blad en nieuwe takken aan.











Serrano Monte D' oro


Serrano Monte D'oro

Die heeft het moeilijk gehad. Verschillende aanvallen van bladluis en een hoop bladverlies. Toch zitten er boven in de plant nieuwe bladknoppen.


Habanero Gambia


Habanero Gambia


Ziet er prima uit. Wel last gehad van bladluis maar niet zo erg als de Serrano Monte D'oro



Fatalii White


Fatalii White

Ook deze had het moeilijk op de vensterbank. Ik heb zelfs op het punt gestaan om de plant in de groene container te gooien. Maar witte pepers...die wil ik toch een keer zelf oogsten. Afgelopen zomer heeft de plant namelijk niks geproduceerd.



Bhut Jolokia


Bhut Jolokia

Een van de heetste ter wereld. Bij het doorsnijden van een peper kwam sloeg de lucht mij al op de keel. Levensgevaarlijk :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten